Відділення

З 1 вересня 2023 року був створений новий вокально – теоретичний відділ шляхом злиття вокально – хорового відділу та теоретичного класу, завідуючим якого стала досвідчений викладач музично - теоретичних дисциплін вищої категорії Хоменко Олена Федорівна. Таким чином, на відділі зараз працюють слідуючі викладачі:

Хоменко Олена Федорівна

– викладач музично – теоретичних дисциплін.

Пушкарьова Ольга Миколаївна

– викладач музично – теоретичних дисциплін 1 категорії.

Сіманенкова Світлана Богданівна

– «старший викладач» вищої категорії, керівник хору старших класів «Елегія», ансамблю старших класів «Цвіт акації», вокального ансамблю «Дитячі мрії».

Чумаченко Таісія Вікторівна

– викладач вищої категорії, керівник хору молодших класів «Victoria» та вокального ансамблю «Дзвінка крапель».

Жемелінська Людмила Володимирівна

- викладач вищої категорії з напрямку естрадного співу.

До цього року вокально-хоровий відділ школи мистецтв працював з дня відкриття школи. Тоді, в 1987 р.,  школа одержала довгоочікуваний новий двоповерховий будинок з концертним залом, що послужило поштовхом для створення дитячих творчих колективів: 

 - хор старших класів (кер. Завалко Лариса Петрівна),

 - хор молодших класів (кер. Сторожко Тетяна Миколаївна, Касьяненко Тетяна Олексіївна)

Хочеться відмітити наступних учнів, які внесли свій вклад в скарбничку призових місць  відділу : Піякіна Ганна,Чернодубова Анастасія, Цапліна Аліна, Бамбуза Надія, Корохова Марія, Гречко Дмитро, Фатєєв Олексій, Кривошея Анастасія, Зубенко Сергій, Голотвін Діана, Біхно Таісія (викл..Сіманенкова С.Б.), Ковальчук Марія, Олійник Дар’я, Демцюра Валерія, Бакун Вікторія(викл..Жемелінська Л.В.) Коркач Маргарита, Шахматова Надія, Мєвший Михайло, Ісаченко Уляна, Горова Поліна, Журавель Віра, Гудімова Анастасія(викл..Чумаченко Т.В.),  

Викладачі відділу постійно ведуть методичну роботу на відділі та беруть активну участь у роботі міській  хорової секції, проводять міські відкриті уроки для викладачів.

На сьогоднішній день на відділі навчається 39 учнів, які приймають активну участь у концертному житті школи, району.  Найвищим досягненням сьогодення є виступи учнів та хорових колективів на Регіональних, Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах:  Карабіло Софія  (викл. Жемелінська Л.В.); Анастасія, Сєдова Вероніка ,Бугай Олександра, Боуфал Діана, Довгаль Софія, Гудімова Анастасія, Губа Дар’я, Павлушенко Поліна (викл. Чумаченко Т.В.), Біхно Таісія, Петрова Анна, Мамонова Любов, Шкуратова Анастасія (викл. Сіманенкова С.Б.).

Теоретичний відділ школи мистецтв проводить уроки сольфеджіо, теорії музики, слухання музики, музичної літератури в усіх учнів музичного відділення. На відділі працюють професійні педагоги-теоретики

Предмети теоретичного циклу є основою  успішного досягнення музичного мистецтва, а також творчого і виконавського становлення кожного музиканта.

 Сольфеджіо - предмет, який знайомить учнів із законами музичної теорії, розвиває і виховує комплекс музичних здібностей (музичний слух, пам'ять, почуття ритму, навички інтонації), формує як логічне мислення, так і творчий потенціал дитини. Теорія музики... дивовижно романтичний предмет. На стику математики і музики, на стику формул і музичення. Сольфеджіо – інтонація. Музиканти говорять - співай те, що граєш. Зрозумівши співацьку природу мелодії, зіграєш її правильно, за законами природної інтонації і дихання.

Музична література - предмет, який дає систематизовані знання про основні етапи історії музики, музичні жанри, найважливіші періоди життя і творчості видатних композиторів різних епох і країн, а також  знайомить дітей з найбільш значними творами світової музичної літератури XVII - XX віків.

 Традиційно є діти, які люблять ці предмети, а є - які не до кінця розкрили їх  дивовижний світ, світ теорії музики і сольфеджіо, слухання музики і музичної літератури.

   Викладачі теоретичного відділу виховують в учнях почуття краси і гармонії. Постійна модернізація учбового процесу, регулярна участь в конкурсах, олімпіадах і фестивалях, а також концертно-просвітницька діяльність, роблять життя відділу яскравим, плідним і захоплюючим.

Вокальне мистецтво - вид музичного виконання, ґрунтовний на майстерності володіння співацьким голосом. Спів - найважливіший прояв людської натури, тому, що він є вираженням почуття, пристрастей, роботи уяви, думок, тісно пов'язаним з анатомічною і духовною структурою людини. Але артистичний спів, як академічний, так і естрадний, вимагає технічних знань, вправ, методу і стилю, які може дати тільки навчання. Недостатньо просто співати, треба вміти співати так, щоб служити мистецтву і зберегти голос. Спів застосовується не лише в соло, але і в спільному виконанні (дует, тріо, квінтет, ансамбль, тобто спів солістів з хором.

Хоровий спів - один з найактивніших видів музично-практичної діяльності, а в естетичному вихованні дітей завжди має позитивний початок. Розучуючи і виконуючи твори хорового репертуару, учні знайомляться з різноплановими творами, отримують уявлення про музичні жанри, прийоми розвитку, співвідношення музики і слова у вокальних творах, освоюють риси музичного фольклору і мову творів професійних композиторів усіх часів і народів. Хоровий спів розширює кругозір, формує позитивне відношення дітей до музичного мистецтва, стимулює розвиток інтересу до музичних занять, а також вирішує завдання розвитку слуху і голосу учнів, формує певний об'єм співацьких умінь, навичок, необхідних для виразного, емоційного і осмисленого виконання. Будучи одним з найдоступніших видів виконавської діяльності дітей, хоровий спів розвиває навички і уміння, необхідні для успішного навчання взагалі: пам'ять, мова, слух, емоційний відгук на різні явища життя, аналітичні уміння, уміння і навички колективної діяльності. Співацький репертуар націлений на розвиток у дитини позитивного відношення до навколишнього світу через досягнення їм емоційно-морального сенсу кожного музичного твору, через формування особової оцінки виконуваної музики. За час навчання учні опановують вокально-хорові навички, освоюють хоровий репертуар різних стилів і епох, вчаться концентрувати увагу на якості співацького звучання, набувають досвіду хорового співу, концертних виступів. На заняттях хору технічна робота поєднується з роботою над музичною виразністю, і тоді у дітей розвиваються не лише співацькі навички, але і музичний смак, і художні представлення. Ким стануть юні музиканти, коли виростуть? Можна поручитися в головному: вони стануть хорошими людьми. Ось що дорого. Музика, з якою зріднилася, від якої виховалася дитяча душа не дозволить робити погане, зле, недобре.